selamat sejahtera keatas kamu

Friday, May 7, 2010

JAUHI DADAH DADAH, KEMBALILAH KE PANGKAL JALAN…..

ALLAH S.W.T berfirman dalam al-quran, surah al-baqarah ayat 195 yang bermaksud :”….DAN JANGANLAH KAMU SENGAJA MENCAMPAKKAN DIRI KAMU KE DALAM BAHAYA KEBINASAAN …”

Kita tahu bahawa musuh-musuh islam amat tidak suka melihat perkembangan yang Islam yang begitu maju dan terkehadapan dalam pelbagai aspek. Mereka sentiasa mencari berbagai cara bagi menjatuhkan umat Islam dan cara yang paling berkesan ialah melemahkan kekuatan umat Islam itu sendiri. Penggunaan dadah sudah diketahui umum cukup berjaya dan inilah yang dibawa oleh musuh Islam. Dalam keghairahan kita mengejar kehidupan dunia tanpa kita sedari jerat-jerat dihadapan sedang menanti kita. Oleh sebab itu berhati-hatilah dalam mengharungi liku-liku kehidupan yang sementara didunia ini yang penuh dengan pancaroba dan dosa, kerana apabila kita tersalah langkah didunia pastinya azab sengsara menanti kita diakhirat sana.

Marilah kita renungkan bersama Firman ALLAH S.W.T dalam surah At-Tahrim yang bermaksud :”…..PELIHARALAH DIRI KAMU DAN KELUARGA KAMU DARI API NERAKA….”

No comments:

Post a Comment