selamat sejahtera keatas kamu

Friday, October 22, 2010

Siapa yang tidak mahu berjaya . Semua orang mahu berjaya . Dan kejayaan itu tidak akan datang tanpa usaha dan motivasi diri yang HEBAT . Untuk mendapatkan motivasi diri yang hebat kita perlu bertindak . Tidak ada kejayaan tanpa tindakan , dan tidak akan ada tindakan tanpa tanpa motivasi . Motivasi diri adalah tentang bagaimana Anda hendak bertindak .

Ramai orang yang menyuruh kita bertindak , tetapi tidak pula menunjukan bagaimana cara-caranya , bila, dan UNTUK APA KITA BERTINDAK . Katanya , "alah bertindaklah sekarang , nanti Anda akan berjaya!"

Ramai orang yang tahu, kalau hendak berjaya hendaklah bertindak , tetapi kenapa masih ramai lagi yang tidak bertindak ? itu persoalannya sekarang. Mari kita lihat bagaimana kita harus bertinda , untuk apa dan bagaimana:-

  • · Bertanyalah pada diri anda (DIRI ANDA) UNTUK APA anda bertindak?
  • · Buang dan padamkan SEGALA HALANGAN dalam fikiran ANDA.
  • · Tetap teguh dengan fikiran anda BAHAWA ANDA AKAN MELAKUKAN yang terbaik dan anda akan berjaya.

Ramai orang yang bertanya, bagaimana caranya agar kita sentiasa dalam keadaan yang bermotivasi? sudah jemu mengikuti bengkel , KURSUS ITU KURSUS INI , tetapi selepas itu motivasi kembali berkurangan. Atau program-PROGRAM dan KURSUS yang diikuti tidak memberikan motivasi yang dapat kekal pada diri kita? hummmm bagaimanakah jalan penyelesaiannya?.........”.

ANDA ADALAH ANDA DAN ANDALAH YANG MENENTUKAN SIAPA ANDA”

No comments:

Post a Comment